Tuesday, April 03, 2012

Al-Risha.

Assalamualaikum..

Tadi pagi aku dengan sepupu merempit pergi sekolah. Aku minta sepupu temankan sebab aku memang tak berani merempit sorang2...kahkahkah Al-kisahnya aku nak pergi ambil sijil spm je pun. Nak dekat sedekad dah aku biar terperap kat sekolah tu. Sampai je sekolah aku park motor. Cakap kat pak guard nak g amik sijil jap. Aku jalan2 sampai laa pejabat. Bila dah sampai tu eh2..awat macam tak de orang je senyap je ni.. Rupanya pejabat tu dah tukar jadi bilik kaunselling dengan bilik disiplin daa. Aku pun jalan turun tangga. Masa tu loceng bunyi time budak nak rehat rasenya. Ada ke budak lalu sebelah aku cakap "Assalamualaikkum cikgu, cikgu baru eh?". Aku tak sempat nak kata pape. Sepupu aku duk sengih2 je.

Tetiba aku ternampak cikgu azmi aka cikgu kaunselling sekolah. Aku tanya laa cikgu pejabat kat mana? dah tukar eh? Cikgu dengan selambanya cakap "Awak ni pejabat kat blok baru atas tu kat tingkat dua. Ni mesti dah lama tak datang sekolah ni" Aku duk tersengih pastu cakap terima kasih cikgu..huhu. *Aduyai malunya aku...!!

Sampai je blok pejabat tu aku terserempak dengan cikgu shafi'e aka cikgu english aku masa form 5. Aku rasa macam nak lari dari cikgu.( jahatnya aku...huhu). Last-last cikgu yang tegur aku dulu.
 "Eh awak yati hamdan kan. Buat apa sekarang macam mimpi je datang sekolah ni"
Aduhai cikgu perli ke apa ni (dalam hati jela kan) "Err..saya nak ambik sijil spm"
"Aikk baru nak ambil? Jom laa cikgu pun nak pergi pejabat ni"
====Sebelum sampai pejabat tu sempat laa borak sikit dengan cikgu shafi'e tapi memang aku tak speaking pun laa...huahuhahua..====

Smk Sultan Alauddin Riayat Shah 1, Pagoh a.k.a Sek Al-Risha memang banyak dah perubahan. Blok baru semakin banyak kot dah la sekolah atas bukit. Tapi aku tetap sayang sekolah ni walau banyak mana pun dia berubah..cewahhh.. Aku daftar sekolah ni masa aku form 2. Form 1 aku sekolah lain. Kawan-kawan dengan cikgu-cikgu semua memang best....! I lap u Al-Risha...!

ps:Tak dapat nak ambil gambar sebab aku tertinggal hp mahal (okay bajet macam i phone laa kan). Satu lagi tadi aku sempat tanya nyonya tempat ambil lesen  harga nak buat lesen moto berapa. Dia cakap Rm390....!! Mahalnya lahai.. (Huhuhu..aku bawa moto tadi tak dok lesen dong..)

2 comments: