Saturday, December 17, 2011

Weekend yang errr.....

Assalamualaikum....

Kuala Pilah : Musim sejuk yang melanda penduduk sekitar membuatkan sebilangan (tak tahu la kalu semua kan) pelajar UiTM Kuala Pilah menghadapi simpton sukar bangun pagi. Oppss..subuh tetap berjalan seperti biasa..Alhamdulillah... Yeah..mungkin sejuk sebab musim hujan yang boleh dikatakan setiap hari jugak lah. Perasan sejuk (pehh sejuk pun ada perasan) macam kat Cameron Highlands walaupun aku tak penah pergi.. Okay stop jangan membebel yati.

Back to the story.. Sabtu ahad ni aku sangat busy macam tak ingat. Tiba-tiba macam semua keje datang dalam satu masa dan perlu dihantar secepat mungkin. Ye memang semua nya perlu sempurna.

1.Presentation individual BEL312 (English for occupational purpose) 
Yang ni aku perlu siapkan satu presentation tentang cmane aku nak promote sesuatu produk atau service. Okay dengar cam senang je kan. Tapi sebenarnya agak susah sebab sir akan ambik 20% markah untuk final. Masa untuk membebel adalah 10 minit. Waaa....ape laa yang aku membebel nanti.

2.Lab report BIO320, CHM350 
Yang ni memang nak rabak mata dan nak terlonggar sendi tangan aku buat. Question bukan main banyak. Pastu kene ikut manual betul-betul. Bayangkan 1 practical ada 3 experiment. 1 experiment ada 6 soalan. Belum discussion dengan conclusion lagi. Reference lagi kene ikut format APA.

3.Proposal ETR300
Malas nak cerita banyak-banyak. Just nak cakap group kitaorg buat tentang chidren care centre. Ala-ala macam tadika kanak-kanak. Memang menarik dan best sebab aku suka budak-budak. :)

4.Quiz-quiz...Test-test...
Yang ni faham-faham jela... pastinya kena buat tutorial dan study macam nak final lagaknya.

5.Program dan aktiviti kolej
Haha..yang ni aku tak delah involve sangat pun.. Just satu dua je aku pergi. Bukan sebab malas tapi sebab manyak keje.


Kesimpulannya.. Aku memang jenis tak pandai bagi masa kot. Kalau lah tidur tu aku boleh tahan-tahan memang aku tak tidur laa sebab nk siapkan sume ni. Tapi apakan daya.... Aku hanya insan yang lemah bagai melukut ditepian gantang..hahaha okay tak de kene mengena pun...

Harapan dapat menyiapkan semua ni sebelum cuti mid sem. Nak balik rumahhh... InsyaAllah

p/s : Cintai Allah..Cintai Rasulullah.. Allah jadikan kita untuk hidup berpasangan dan menghambakan diri kepadaNya... Lumrah hidup untuk saling menyayangi..tapi bukan dengan sesama jantina untuk dijadikan pasangan hidup...

No comments:

Post a Comment