Thursday, December 27, 2012

Saya mahu kahwin.

Assalamualaikum...

Saya mahu berkahwin dengan orang yang know my right as a woman and as a wife. Yang include me in a part of a big decision making. Yang boleh dibawa berbincang.

Saya mahu berkahwin dengan orang yang boleh membimbing saya ke jalan Allah. Yang boleh membuat diri saya lebih dekat dengan Allah. Yang sentiasa menegur dengan baik bila kesalahan dilakukan.

Saya mahu berkahwin dengan orang yang tahu jaga maruah isterinya. Yang senantiasa menghargai segala usaha kerja isterinya. Yang memahami akan isterinya.

Bukan dengan orang yang pandang perempuan ni lemah. And use that “I’m your husband. Disobey me and you’ll sin” power. And treat us more like a slave rather than their life partner.

I’m just saying..

2 comments:

  1. sye juga mahu yg begitu ~~ :) moga Allah berikan yg mampu membimbing kte ke jalan redha-Nya.. In Shaa Allah..

    ReplyDelete
  2. Hmm.. ~alhamdulillah.. Bagus la kalau ada niat yang sebaik itu kan.. Biasanya kalau benda itu benda yang baik , elok dipercepatkan.. Hehe.. Regards from Boyz_ed at www.boyz-ed.com

    ReplyDelete