Sunday, June 24, 2012

Kelas motorsikal B2.

Assalamualaikum...

Aku sekarang tengah mempraktikkan (bahasa apa laa ni) apa yang aku belajar masa kelas motorsikal. Sejujurnya memang kat rumah aku tak buat laa benda2 ni. Lagi2 bab nak tekan gear sebab kat rumah guna skuterrrr.........press je minyak jalannn... Memang agak terkial laa aku nak start motor masa kat kelas kan. Bukan tak reti tapi sebab cuaca panas laa..hihi Cikgu dah tersengeh2 duk perli aku..

Sebelum bermula (ehh..dah macam nak mula lumba daaa)
0.pakai topi keledar...!
1.check gear..
2.hidupkan enjin..
3.signal kiri dan kanan (depan belakang)
4.lampu tinggi
5.lampu belakang
6.side mirror
7.hon
8.masuk gear 1
9.pandang belakang angkat tgn kanan
10.jalan

Banyak lagi step yang kena ikut sebenarnya. Tapi aku dah ngantuk..huhu Doakan aku 3hb 7 ni test jpj...:)

ps: Macam mana nak buat bunyi tayar masa brek kecemasan tu ekkk...???

1 comment: